Aktualności
- Styczeń 2011
Migracja Office (2003 -> 2010)
Pojawiła się specjalna "ściągawka" dla wszystkich osób, które zaczynają przygodę z najnowszym pakietem biurowym.
Migracja Excel (2003 > 2010) »
Migracja Word (2003 > 2010) »
Migracja Outlook (2003 > 2010) » - Styczeń 2011
Oferta dla Administracji
Sprawna komunikacja w Urzędzie
z punktu widzenia Urzędnika,
a nie Informatyka. Przeprowadzenie analizy - dzień z życia Urzędu. - Lipiec 2011
Premiera Office365!
Ruszyła oficjalnie oferta Microsoft Office 365 w Polsce. W skład pakietu wchodzą aplikacje SharePoint Online, Exchange Online, Lync Online, Office Professional Plus. Wszystkie informacje dostępne tutaj: www.office365.pl – zapraszamy! - Styczeń 2011
E-Administracja
Nowa inicjatywa Komisji Europejskiej zakłada, że do 2015 r. poziom wykorzystania usług administracji elektronicznej przez obywateli ma się zwiększyć do 50%, a przez przedsiębiorstwa do 80%. Czy są Państwo na to gotowi?
Chmura tagów
SharePoint | Small Business Server | Obieg Dokumentów | Workflow | Praca Grupowa | Współpraca | Wymiana Wiedzy
System zarządzania i obiegu dokumentami (DMS, SOD, workflow)
Centralne systemy do przechowywania i zarządzania dokumentami posiadają a la carta mechanizmy umożliwiające przepływ informacji oraz obieg samych dokumentów (workflow).
W gospodarce opartej na wiedzy, dane oraz informacje są kluczowe do odniesienia sukcesu. Posiadanie systemu do zarządzania danymi, jak Document Managment System (DMS) umożliwi przedsiębiorstwom z informacji i wiedzy wydobycie pełnej wartości.
Systemy zarządzania i obiegu dokumentami nie są wyłącznie dla dużych firm. Nawet mały dział w firmie, może w oparciu o rozwiązanie SOD usprawnić współpracę nad dokumentami, które wymagają modyfikacji oraz śledzenie zmian. Co prawda tworzenie tzw. Udziałów sieciowych w systemie Microsoft Windows z odpowiednią strukturą katalogów oraz procedurami definiującymi sposób nazywania dokumentów jest efektywne, ale za to wymaga większych nakładów na zarządzanie i obsługę.
DMS umożliwia użytkownikom nie tylko odnalezienie dokumentu poprzez hierarchię katalogów, ale także poprzez dodatkowe informacje, które opisują dokumentu, jak słowa kluczowe, kategorie, indeksy. System umożliwia blokowanie dokumentów na czas edycji oraz wysyłanie powiadomień do wszystkich zainteresowanych osób, że pojawiła się nowa wersja. Pełna historia zmian w dokumentach umożliwia śledzenie postępów w pracy , oraz zawsze daje nam prawo do powrotu do poprzedniej wersji.
Systemy zarządzania i obiegu dokumentami zapewniają oszczędność. Na zarządzanie papierem nie składa się tylko cena zakupu ryzy A4, ale także koszty wydruku, wypełniania, organizowania (gdzieś fizyczne dokumenty trzeba przechowywać), niszczenia, oraz przekazywania. Należy także pamiętać o czasie poświęcanym na fizyczne dojście pracownika od miejsca pracy do drukarki. W dużych korporacjach, średni czas który jest marnowany przez pracownika, tylko po to aby wydrukować jeden dokument, wynosi 15 minut. Łatwo policzyć, że przy 4 dokumentach jest to jedna godzina.
Reasumując, wdrożenie systemu zarządzania i obiegu dokumentami zapewnia szybki zwrot z inwestycji (ROI) w ramach zarządzania danymi oraz informacjami, oraz ogranicza koszty papieru oraz wydruku.